Ännu lite mer sightseeing i KL

Hello friendies! Hur mår ni?

Idag har varit ännu en fullsspäckad dag, men det är bara kul! Slutsuprten nu. OM EN VECKA ÄR VI HEMMA! (peppar peppar.)

Efter att ha packat upp, sorterat och packat ner saker igen halva natten så var man inte så himla pigg när telefonen ringde vid halv 9. (host host) Men det var bara att hoppa upp och börja dagen! Fick mkt mkt mkt god frukost med pannkakor, scrambled eggs och frukt! Lyx, and enjoying every minute of it :D Snart måste jag ju börja laga min egen mat igen. Hemska tanke!

När vi båda ätit lite för mycket började vi med att åka med shannon till post-office för en stor händelse! Nämligen - SKICKA HEM EN RYGGSÄCK! (Skulle skickat två, men det blev billigare att ta med den andra på flyget) Det kändes bra. Mycket bra. Äntligen slipper man bo i den något mer.

Efter det tog vi oss till ett Islamiskt art-gallery. Sprang runt där ett tag och kollade på massa fina saker och läste litegrann osv. Intressant och kul att se!

Nästa stopp blev en bird-park. Nämligen The worlds largest free-flight walk-in aviary! Det ni! J blev iallafall glad med så många fåglar samlade på samma ställe. Många kompisar att prata med ;)

När vi sagt hej till alla så tog vi oss till nästa stopp. En moské! Vi fick dessa jättevackra lila robes (kommer inte ihåg det svenska ordet) så vi såg ut som rödluvan, fast i lila! Riktigt snygga. Gick runt och kollade och det var jättefint där inne :) Kul att se.

Senare på kvällen efter några timmars vila så åkte vi ner till Naan Corner, vårat gamla stammis-ställe, och köpte mat. Satay, roti, naan bread och någon risgrej och grönsaker! Det blir bara finare och finare där, även fast allt är likadant. Det är samma affärer som är kvar och samma folk som jobbar där :)

Nu har jag skrivit för mycket. Här får ni några bilder att titta på!


Hejhej säger arne!



En hornbill! Cooool


Jag posar med en soptunna. Hur cool kan man bli?


Trying to impress the girls. Is it working?


Fresh coconut!


little purple riding hood


inne i moskén. Vackert!


Utanför böne-salen. Där fick vi inte gå in...


Naan Corner, same as usual


FOOOD! :D mums!


GODNATT!!!!

Kommentarer
Postat av: Tina Bejfors

Hej Johanna!

Nu är jag hos Tina och har tittat på en massa bilder från er resa. Det ser verkligen spännande och roligt och lite lite kusligt ut.Men visst blir man lite avundsjuk också.Tack för kortet jag fick.Det gläder man sej åt länge,länge.När jag blir stor ska jag också åka till världens ände och vara med om roliga saker,men det dröjer nog.Det ska bli kul,när ni kommer hem igen och berättar om alla konstiga,roliga,spännande upplevelser.Hälsa Fanny också.En stor kram från Mormor.

2010-05-29 @ 21:44:49
URL: http://visomskahittanemo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0