bridge, cave and snake drama


Hello lovers!

Johanna har gett mig i uppdrag att återberätta vad vi gjort de senaste dagarna, a.K.a, igår.

Dagen började med att vi träffade Shannon, Johannas bekanta från Malaysia-tiden, och åkte till FRIM, vilket är en Canopy Walk en bit utanför KL. Vad är en Canopy walk? Jo det är en liten liten bro (bräda), ca 2,5 decimeter bred, som är placerad högt högt HÖGT upp i luften och är knuten med rep mellan regnskogsträden. Sounds like fun?

Till att börja med fick vi promenera genom regnskogen uppför ett berg typ för att komma till Canopy walken. Eftersom det var 125 grader varmt och fruktansvärt fuktigt så kunde vi klassas som den vetenskapliga definitionen av vattenpölar när vi kom upp till toppen. När Fanny och Johanna såg bron (jag hävdar fortfarande att det var en bräda omringad av rep) började vi svettas ännu mer.

Shannon gick först och tyckte det var jättehäftigt. Fanny och Johanna gick efter och försökte tappert utstöta ett "whohoo!" (det lät nog mer som ett väldigt tveksamt "oo"). Johanna försökte lugna Fanny genom att säga:"Men här har ju folk gått i fleeeera ååååår!!" JAA! Jag vet, det är det som oroar mig!!, skrek jag tillbaka. Det var liksom lite sprickor här och där på brädorna. Dom knarrade på ett inte trevligt sätt.

Men eftersom jag och J nu sitter här på Starbucks med varsin Frappucino, så förstår ni att vi överlevde, till vår (och förhoppningsvis er) stora glädje.

Efter "the walk of death" åkte vi vidare till Batu Caves, en hinduisk helig grotta. Efter en lång trappa upp så kom vi fram. Det var väldigt fint, dock svårt att fånga verkligheten på bild, synd! Men vi tog bilder iaf så ni får en idea hur det var :)

På vägen ner såg Fanny en kille med några stora pytonormar, tänkte: gud va häftigt, hej små snakeys, och gick fram. 10 ringit senare stod Fanny och posade med två ormar runt halsen. Många stannade och tittade, och en frågade om hon fick ta kort. Ja what can you say? Fanny the snake whisperer in action..

På kvällen följde vi med Shannons familj till Johannas gamla skola eftersom Nate, deras äldsta son, skulle ha skolkonsert. Nate sjöng i en sånggrupp som var mkt duktig :) Resten av eleverna var också duktiga och det fanns både stråk- och blåsorkester. Very nice!

Nej nu har jag inte tid att skriva mer, tydligen så har nya Shrekfilmen premiär idag så vi måste gå och kolla tiderna!!

MISS YOU.

Ojoj, vi har inte lagt in nya bilder än så ni får dras med en gammal goding. Här är vi på flyget till Australien för en mycket lång tid sedan, nämligen i februari. Snart är det dags igen, watch out Johannie, kameran är laddad.

Kommentarer
Postat av: Kajsa Sundholm

Hej på er!

Vad MODIGA ni är : )

Ha det bra!

Kram mamma K

2010-05-20 @ 15:25:37
Postat av: Maaalin Mögel

åh sötnosar va ni är modiga! värsta äventyren ni är med om:D jag är mycket glad över att ni överlevde canopy walken eller va det hette:P vilka skulle jag annars prata om snorkråkor med?? nä nu måste jag ta hand om tvätten... puss på er<3

2010-05-20 @ 17:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0